Tankar och ordens kraft..

Jag blev väldigt rörd av Michelles inlägg om saknaden av en vän....när jag känner saknad  eller nedstämdhet brukar jag ta tillflykt till de dikter och texter jag har samlat på mig genom åren..skriver om dem på nytt papper och så vidare..
Det är ett sätt att hitta lite styrka när livet känns mörkt och tungt... och vill därför dela med mig några av dem.

¤ Längtan bor i mina steg på vägen hem till dig......

¤ You know I could've held you in my arms forever ..it still would't have been long enough....

¤ I am the master of my fate...I am the captain of my soul..

¤ Smile  and the world will smile with you

¤ I'm a movement by myslef but I'm a force when we're together

¤ I carry your heart in mine and I always will

¤ Death is the limit for life but not for love

¤ Himlens hav har ingen strand bara ljus

¤ Var inte rädd i stranden finns det spår

¤ Att leva i hjärtat hos dem vi har lämnat efter oss...är inte att dö

¤ Don't regret my death ...remember my life!

¤ The heart has no rainbow if the eyes have no tears...

Hoppas att detta kan ge någon en hjälp med vad än det kan vara...
Jag lämnar er med en sista tanke.....

Blott en dag..ett ögonblick i sänder....


Kommentarer
Postat av: Michelle

Åh Emelie, vilka fina ord, jag blir alldeles rörd!Tack snälla fina för det inlägget, det är skönt att ha vänner som dig, mina tjejer är de bästa i världen!Hoppas du mår bättre i nacken, och att du inte får några bestående men efter olyckan. Här i UK är allt annars bara bra, men lite hemlängtan har jag allt ibland. Men nu är det bara 1,5 månader kvar,det går så snabbt!Vi får ses när jag är hemma igen, en helg hos AL kanske med vin och tjejsnack?Massa kramar!!

2008-07-21 @ 22:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0